Subscribe Us

header ads

Άνω κάτω η λειτουργία των κούριερ – Πάνω από ένα εκατ. δέματα στα ράφια


 Ταξί και φορτηγά ρίχτηκαν στον δρόμο

Τουλάχιστον μετά την πάροδο ενός μήνα υπολογίζεται η κατ’ οίκον παράδοση από κούριερ, από την η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Για τον λόγο αυτό στη «μάχη» έχουν ριχτεί μεταξύ άλλων οδηγοί ταξίμικρά φορτηγά δημόσιας χρήσης και ανεξάρτητοι διανομείς με μοτοσικλέτες και συνεργάτες.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μόνο η ACS έχει προχωρήσει από την αρχή του πρώτου lockdown έως σήμερα στην αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans και στην μίσθωση περισσότερων από 20 φορτηγών και νταλικών ΔΧ και έτσι βρίσκεται εξοπλισμένη με συνολικά περισσότερα από 800 vans και 100 φορτηγά και νταλίκες ΔΧ.


«Ανέφικτο πριν τις 20 Ιανουαρίου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση»

Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, εκκρεμούν για παράδοση πάνω από ένα εκατ. δέματα σε όλη την χώρα παρά την σταδιακή ομαλοποίηση της κατάστασης. Μάλιστα, την Πέμπτη 17/12 καταγράφηκαν 170 καταγγελίες καταναλωτών και την Παρασκευή 18/12 εκτοξεύτηκαν στις 370.

Όλα αυτά, την στιγμή που τον περασμένο Σεπτέμβριο τα παράπονα καταναλωτών που έφταναν στα γραφεία της ΕΕΤΤ δεν ξεπερνούσαν τα δύο ημερησίως.

Ο Σπύρος Παντελής, αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων δήλωσε στο ethnos.gr:

 «Πριν τις 20 Ιανουαρίου δεν το βλέπω εφικτό να έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση αλλά, βέβαια, όλα εξαρτώνται από πάρα πολλούς παράγοντες. Η αύξηση των δεμάτων κάποιες φορές ξεπερνάει σε διπλάσιο ποσοστό τις παραγγελίες της περασμένης BLACK FRIDAY. Σχεδόν 100% πάνω είναι οι παραγγελίες που καταγράφονται και τις παραμονές των φετινών εορτών σε σύγκριση με την περσινή περίοδο»

Σταδιακή αποκατάσταση της κανονικότητας προβλέπει μετά το τέλος της εορταστικής περιόδου και η ACS. Όπως εξήγησε η εταιρία στο ethnos.gr με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων τον Δεκέμβριο θα πέσει μεν ο ρυθμός αύξησης των αποστολών από τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, αλλά υα συνεχίσει θα βρίσκεται σε αυξημένα επίπεδα όσο αφορά τις  δυνατότητες της αγοράς.

Εκτός από την αύξηση του όγκου των παραγγελιών η κίνηση στα κούριερ μεγάλωσε και από τις μικρές εταιρίες ταχυμεταφορών οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις συνεργάζονται με μεγαλύτερες εταιρίες, λειτουργώντας ως υπεργολάβοι. Οι μικρές εταιρίες αν και αύξησαν απότομα τον κύκλο εργασιών τους, εντούτοις δεν προχώρησαν σε προσλήψεις, μεταφέροντας το βάρος της δουλειάς στις μεγαλύτερες.

«Κάποιοι σταμάτησαν ή μείωσαν στο μισό τις παραλαβές που κάνουν από τα καταστήματα ενώ ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα  αναγκάστηκαν να αναστείλουν την λειτουργία τους. Όλα αυτά  σε συνδυασμό με το ότι θα παρέλθουν οι γιορτές θα οδηγήσει σε σταδιακή και αργή βελτίωση, μια διαδικασία  η οποία θα κρατήσει καιρό» ανέφερε ο κ. Παντελής.

Στην προσωρινή αποσυμφόρηση των κούριερ συνέβαλαν οι προσλήψεις των εταιριών, η ενοικίαση νέων αποθηκευτικών χώρων, αλλά και η προσωρινή αναστολή λειτουργίας τους από δύο έως τέσσερις μέρες.

Έλλειψη κατάρτισης

Ενδεικτικό είναι ότι μόνο η ACS  προχώρησε στην πρόσληψη προσωπικού στα κεντρικά και στα καταστήματά της, η οποία αθροιστικά εκτιμάται ότι ξεπερνά τους 500 εργαζόμενους.

Παρόλα αυτά ωστόσο το νέο προσωπικό δεν έχει τις ίδιες δυνατότητες σε σχέση με τους παλαιότερους.

«Δεν είναι εκπαιδευμένοι, δεν γνωρίζουν τη δουλειά, ούτε και τους πελάτες καλά με αποτέλεσμα να μην ρολάρει άμεσα η κατάσταση όπως υπολόγιζαν οι εταιρίες» δήλωσαν εταιρίες ταχυμεταφορών στο ethnos.gr.

Όπως εξήγησε ακόμη η  ACS, υπάρχει πληθώρα στοιχείων που χρειάζεται να γνωρίζει ο εργαζόμενος, από θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων έως τα ηλεκτρονικά συστήματα της εταιρείας και βασικές αρχές ταχυμεταφορών.

«Σίγουρα, ο χρόνος εκπαίδευσης ξεπερνάει κατά πολύ την μία εβδομάδα και για να θεωρηθεί  ο εργαζόμενος άρτια εκπαιδευμένος και έτοιμος να αναλάβει καθήκοντα, αυτός ο χρόνος μπορεί να φτάνει και τον 1 μήνα»

Ο παράγοντας click away

Κάτι που μπορεί επίσης να εξηγήσει τις καθυστερήσεις στην παράδοση, είναι ότι σε αντίθεση με το προηγούμενο lockdown, τώρα παρατηρείται περισσότερη κίνηση στους δρόμους.

Αυτό μπορεί να μην επηρεάζει τα μηχανάκια των courier, αλλά σίγουρα επηρεάζει την κίνηση των vans και φορτηγώνΚρίσιμοι παράγοντες που θα καθορίσουν και την διανομή των δεμάτων είναι ο βαθμός επιτυχίας του click away, αλλά και κατά πόσο θα κινηθεί η αγορά.

Αύξηση 50% από την πρώτη καραντίνα

Όπως ανέφεραν πηγές της ACS στο ethnos.gr, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών, κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown.

Για το λόγο αυτό η ACS προχώρησε σε επενδύσεις και συγκεκριμένα:

  • Σε αύξηση των αποθηκευτικών της χώρων με μίσθωση 4 σημείων, 3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε 18.000 τ.μ.
  • Σε αύξηση των χώρων διακίνησης μεγαλύτερη των 2.500 τ.μ.  σε  περισσότερα από 5 καταστήματά της με σημαντικά αυξημένη κίνηση. Πλέον, οι χώροι διακίνησης των καταστημάτων της εταιρείας έχουν συνολική έκταση άνω των 33.000 τ.μ.
  • Σε αγορά 800 καροτσιών αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 καρότσια που είχαν αγοραστεί στο πρώτο lockdown ξεπερνώντας έτσι σε σύνολο τα 4.000 καρότσια και στην αγορά 2 συστημάτων διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής, κατά περισσότερα από 8.000 πακέτα την ώρα

Αυξημένες καταγγελίες

Πληθώρα καταγγελιών δέχτηκε τις τελευταίες μέρες η ΕΕΤΤ μετά και από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο ότι οι καταναλωτές δικαιούνται 6 ευρώ αποζημίωση για κάθε μέρα καθυστέρησης των δεμάτων τους από τις εταιρίες κούριερ.

Όπως εξήγησε, ωστόσο, ο αντιπρόεδρος για τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων δημιουργείται δικαίωμα αποζημίωσης όχι για τον καταναλωτή αλλά για εκείνον που έχει τη σύμβαση με την εταιρία κούριερ, δηλαδή για το e-shop.

Για την ακρίβεια, ο καταναλωτής αποκτά δικαίωμα αποζημίωσης μόνο αν το e-shop παραιτηθεί του δικαιώματος και το μεταβιβάσει σε αυτόν. Μετά την παρέλευση του πενταπλάσιου από το συμφωνημένο χρόνο δικαιούται την επιστροφή των ταχυδρομικών εξόδων (πλαφόν 100 ευρώ) και έξι ευρώ για κάθε μέρα καθυστέρησης από την συμφωνηθείσα μέρα παράδοσης.

Πηγή: Ethnos.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια